Inregistrarea caselor de marcat noi: Fiscul a publicat formularele electronice pe care le folosesc firmele Fiscul a publicat recent doua formulare electronice ce trebuie folosite la inregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic. Unul dintre ele este pentru inregistrarea aparatelor produse, importate sau achizitionate intracomunitar, iar celalalt - pentru inregistrarea aparatelor instalate.
Casele de marcat cu jurnal electronic trebuie inregistrate la autoritati atat inainte de punerea in functiune a registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, cat si dupa acest moment.
Concret, pentru a inscrie aparatele inainte de punerea in functiune a registrului se folosesc anumite cereri tipizate, asa cum stabileste Ordinul Fiscului nr. 4.156/2017.
In acest sens, Fiscul a publicat recent pe site-ul sau doua formulare electronice pe care le folosesc contribuabilii la inregistrarea caselor de marcat noi:
formularul F4101 - folosit la inregistrarea caselor de marcat produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor adaptate pentru a avea jurnal electronic;
formularul F4102 - folosit la inregistrarea caselor de marcat instalate.
Ambele formulare trebuie completate in format PDF, cu fisier XML atasat, pentru unul sau mai multe aparate, si trebuie transmise online la Fisc, potrivit ordinului citat.
Dupa ce registrul national al caselor de marcat va deveni functional, aparatele vor fi inscrise direct in acesta.
Companiile mari si medii au avut 1 iunie 2018 ca termen pentru inlocuirea caselor de marcat cu jurnal tiparit cu aparate cu jurnal electronic, insa acestea au un ragaz suplimentar de trei luni (1 septembrie 2018). Tot un ragaz de trei luni au si firmele mici (1 noiembrie 2018), al caror termen este stabilit pentru 1 august 2018.
Sursa: www.avocatnet.ro